2010. március 22., hétfő

Pacalleves


Hozzávalók:
1 kg pacal
1 db. marhalábszár (velős csont)
2 szál sárgarépa
1 pohár tejföl (3-4 dl)
2-3 kanál liszt
1 citrom vagy ecet
1 gerezd fokhagyma
kevés delikát
ízlés szerint só, bors
Elkészítése:
1 kg pacal(én fagyasztottat és felcsíkozottat vásároltam, mert az már félig meg van főve és nincs olyan sok baj vele) megfőzöm,ha túl vastagok vagy nagyok a csíkok én még vagdosok rajta 1 kicsit :)
A csontból erőlevest főzök.
Kevés olajon az apróra vágott hagymát és apróra lereszelt répát(murok) párolok, mikor a répa megpuhul felöntöm a csontlével, majd zúzott fokhagymát teszek bele. Kicsit főzöm, majd beleteszem a főtt és leszűrt pacalt, és kevés ecetet, sót, borsot.(Fontos az ecetet még a tejfölös ereszték előtt beletenni, így nem lesz csomós.) A tejfölt a liszttel elsodrom azt is beleteszem a levesbe, felfőzöm és kész. Ízlés szerint tehetünk bele sót, borsot (itt a fokhagyma a lényeg!) Csípős paprikát és tejfölt adunk mellé.
Jó étvágyat!

2 megjegyzés:

Andi írta...

Imádom a pacalt, de így még nem ettem. Jól hangzik nagyon!

T REKA írta...

CSODA JÓL NÉZ KI A LEVESED,RENDESEN MEGKIVÁNTAM!!!
NAGYON JÓ A RECEPT MAGYARÁZAT IS
KÖSZI!!!