2010. április 27., kedd

Almás túrós rétes


A receptet TRINITY blogján találtam, nagyon jól sikerült.
2 réteslap
25 dkg túró
1 tojás
cukor
vaníliás cukor
5 dkg mazsola
2 nagyobb alma
fahéj, szegfűszeg

A réteslapok lekenéséhez
-1 pohár tejföl
-1 tojás
-0,3 dl olaj

A lapok hintéséhez:
-dara ill. morzsa

A szóráshoz:
-porcukor

A hámozott, felkockázott almát megpároltam mazsolával, kevés cukorral, fűszerekkel-lassú tűzön, hogy lé ne maradjon rajta, mert ez az elején óhatatlanul keletkezik...Kihűtöttem.
Közben a túrót összekevertem a tojássárgájával, a felvert fehérjével, ízlés szerinti cukorral és vaníliás cukorral.
A lapok alá nedves konyharuhát fektettem.
A réteslapokat egyesével lekentem a fent említett tejföl-tojás-olaj keverékével.
A lapokat szokásos módon töltöttem meg: először meghintettem morzsával, majd a töltelék felét hosszanti oldalon osztottam el, a rövidebb oldalon 1 cm-t visszahajtottam, hogy ne folyjon ki a töltelék, és konyharuha segítségével feltekertem, kívülről is átkentem, sütőpapírral bélelt sütőbe helyeztem.
A rudakat 30-35 percig sütöttem 175 fokon. Melegen porcukorral megszórtam.

1 megjegyzés:

Bianka írta...

Hű, most egy egész tepsivel képes lennék megenni