2010. április 8., csütörtök

Bélszín Wellington módra

 
Állítólag a waterlooi csata hőse, Wellington herceg volt az, aki különösen lelkesedett érte,és ő ismertette meg honfitársaival a leveles tésztában sült, azaz Wellington-módra készült bélszínt,ami a XIX. sz. elejétől a brit hivatalos díszvacsorák népszerű fogása lett.
A vékony tésztaréteg alatt a bélszín megőrzi puhaságát, az elkészült étel igen látványos.

Hozzávalók:
5 dkg vaj, 25 dkg gomba , 1 közepes fej hagyma, só, bors, vágott petrezselyem, 2 tojás, 1 kilónyi bélszín,pár szelet bacon, vajas leveles tészta (fagyasztott vagy friss).
Elkészítése:
A húst elkészítés előtt pár órával mustárral bekenjük,sózzuk, borsozzuk majd a hűtőbe tesszük.
Kevés olajat hevítünk a serpenyőbe és a bélszínt minden oldalról szép pirosra sütjük,de vigyázzunk mert nem kell túl sokáig sütni, hogy ne száradjon ki.
Az olajon amiben sütöttük a húst, megpároljuk az apróra vágott hagymát és a gombát. Amikor a hagyma sárga, sózzuk, borsozzuk és hozzáadjuk a petrezselymet. Amikor kihűlt, hozzákeverjük a tojás felét.
A tésztát kinyújtjuk félcenti vastagra(a széléből levághatunk és azzal díszítjük a becsomagolt tésztát), a közepére fektetjük a bacont, majd a gombatölteléket rásimítjuk és ráhelyezzük a bélszínt, majd becsomagoljuk.
A tésztadarabkákkal kidíszítjük, és az egészet megkenjük a maradék tojással. A tetejét kicsit megszurkáljuk villával és előmelegített,sütőben sütjük 15 percig. Lejjebb vesszük a meleget és újabb 15 percig sütjük. Kivesszük a sütőből és 15 percig állni hagyjuk, mielőtt felvágnánk.
Köretnek szezámmagos zöldbabot csináltam, ami nagyon egyszerű. A zöldbabot sós vízben megfőztem, leszűrtem, majd megszórtam kevés szezámmaggal.

3 megjegyzés:

T REKA írta...

NAGYON GUSZTUSOS!!!
ALIG VÁROM,HOGY ELKÉSZITHESSEM ÉN IS!!!

Ottis írta...

Guszta lett, én is ezt akartam Húsvétkor készíteni,aztán más lett belőle!

Bianka írta...

Nagyon jól néz ki és mellé a bab mennyyei