2010. április 29., csütörtök

Vadas szelet



Vadasan tulajdonképpen mindenfajta sovány húst el lehet készíteni, az étel lelke a mártás. Ha vadról, vagy marháról van szó, ajánlatos előtte való nap (vagy hamarabb) pácolni. Ez tulajdonképpen érlelés, ezzel egyidőben a hús magába szívja a felhasznált fűszerek és alapanyagok ízét. Ha pácolunk, a páclé zöldségeit használjuk főzéskor, ha nem szükséges a pácolás, akkor frissen tisztított zöldségeket.

A húst felszeletelem, lisztbe mártom és mindkét oldalát kissé átsütöm. Beleteszek kb. 50 dkg sárgarépát(ezeket hosszában négyfelé vágva kell betenni, de ha hosszúkás, akkor keresztbe is vágjuk félbe), zellert, 2 babérlevél, leveskocka, bors, 1 k paradicsompüré, feltöltöm annyi vízzel, hogy jól ellepje.

Mikor megfőtt a zöldséget kiszedem és összepürésítem.
1 kiskanál cukrot megpirítom, és feltöltöm a húslével, majd ráöntöm a húsra a sárgarépával együtt.
1 evőkanál mustárt, 1 dl. tejfölet, 2 kanál lisztet kikavarok és besűrítem a húst.

Zsemlegombóc vagy főtt tészta illik hozzá .

6 megjegyzés:

M írta...

Ez az egyik kedvenc ételem. :)

Kati írta...

Én is gyakran főzök. Nagyon szeretjük. :-)

T REKA írta...

NEM TUDOM HOGYAN CSINÁLOD,DE MINDEN OLYAN ÉTELT MEGSZERETETSZ VELEM AMIT MOSTANIG NEM SZIVESEN ETTEM MEG
NAGYON KÖSZI!!!

trinity írta...

Szia kedves Jutka!!!
Így éjjel, kissé éhesen virtuálisan végigettem a kínálatot-nagyon szeretem a vadast és a rétes is csábító! A díjat köszönettel megtaláltam, nagyon kedves vagy és bocsáss meg, hogy ilyen nagy késéssel jöttem érte!! Időszűkében vagyok. Remélem, nem haragszol, nekem ez nagyon kedves és megható, köszönöm mégegyszer!!

Sz. Zita írta...

Nagyon jól néz ki, ki kell próbáljam, én így még nem készítettem.

Sz. Zita írta...

Nagyon jól néz ki, ki kell próbáljam, én így még nem készítettem. Biztosan finom lehet.