2010. augusztus 11., szerda

Fasírt paradicsomszósszal


Fasírt
Hozzávalók:
1 kg darált sertéshús,3 db szikkadt zsemle,tej,3 tojás,1 kisebb vöröshagyma,zsír,bors,só, fokhagyma petrezselyem, pirospaprika
A hagymát kis kockákra vágom, és kevés zsíron megfonnyasztom. A zsemléket  beáztatom tejbe,  majd jól kinyomkodom, végül az elhabart tojásokkal, valamint a hagymával együtt a húshoz adom. Sózom, borsozom ( ízesítem még zúzott fokhagymával, vágott petrezselyemmel, vagy őrölt pirospaprikával). A masszát jól össze dolgozom, apró fasírtocskákat formálok. A fasírtokat bő forró zsiradékban (félidőben átfordítva, s esetleg fedő alatt) pirosra sütöm. 
 Krumplipürével és paradicsom szósszal tálalom.

Paradicsomszósz
Hozzávalók:
2 ek. olaj, 1 púpozott ek. liszt, 2 dl paradicsomlé vagy 2 ek püré , 1 dl húsleves vagy ha nincs leveskockát megfőzünk egy kevés vízbe és azzal töltjük fel a rántást, 2-3 ek. cukor, babérlevél.
Elkészítése: A lisztet az olajon megfuttattam és felöntöttem a húslével, amivel simára kavartam.  A paradicsomlevet is hozzáöntöttem a lisztes masszához és együtt is simára kavartam, beledobtam a babérlevelet és kb. 5 percig forraltam. Ezután került bele a bors és a cukor, még pár percig forraltam, míg mártás sűrűségű nem lett.

3 megjegyzés:

Bianka írta...

Ez valami fenséges lehet, nagyon rég ettem paradicsomos ételt

Mónika írta...

Ezt a gyerekeim imádják nagyon.

Nyárády Károly írta...

Szombatra megvan a menünk, mert pénteken nem illik! :-) Főleg ilyen péntek 13-ason, mint ma!
Köszi szépen az ötletet.
Üdv Neked!