2011. október 26., szerda

Rakott káposzta

A savanyú káposztával készülő ételek egyik klasszikusa az erdélyi rakott káposzta. Az egymásra kerülő rétegek látványos és ízletes egészet alkotnak. Kiadós házias étel, amely elkészítése ugyan több fázisból áll, de nem nehéz..


Hozzávalók:
1 kg savanyú káposzta, csipetnyi őrölt kömény, 2-3 babérlevél, 70 dkg darált (sovány) sertéshús, 15 dkg szeletelt bacon, 2 nagy fej vöröshagyma, 1-2 gerezd fokhagyma, 1 evőkanál zsír, 3 evőkanál olaj, 10 dkg rizs, 50 dkg főtt krumpli, só és frissen őrölt bors, 1 evőkanál morzsolt csombor (borsikafű), 1 evőkanál szárított kapor, 15 dkg kolbász, 1 teáskanál őrölt paprika, 4 dl tejföl

Elkészítése:
Az átmosott savanyú káposztát kevés olajban vagy zsírban puhára pároljuk. Ezzel egy időben a darált sertéshúst kevés hagymás, paprikás olajban megpároljuk és hozzákeverünk 10 dkg párolt rizst. A hús lehet maradék sült vagy főtt hús is. A káposztát a hústöltelékkel és a főtt krumplival rétegezve lábasba vagy tűzálló tálba 3-4 sorban összerakjuk, 4 dl tejföllel meglocsoljuk. A rétegek közé rakhatunk 15 dkg karikára felkarikázott kolbászt (és lehet karikára vágott kemény tojás) is, így az eredeti. Tetejét káposztával fedjük be,  kolbász karikákat rakunk rá és a maradék tejfölt, kevés húslével hígítva ráöntjük. Ráhelyezzük a vékony szeletekre vágott füstölt császárszalonnát, és 20 percig előmelegített, forró sütőben megsütjük.

6 megjegyzés:

Gerdi írta...

Nagyon szeretem ezt az ételt, csak én eddig krumpli nélkül készítettem. De így is nagyon fincsi lehet, hisz krumpliimádó vagyok!

Katalin írta...

Nagyon guszta a káposztád, én is szoktam csinálni, csak krumpli nélkül, de így is biztos nagyon finom.

Jutka írta...

Köszönöm, eredetileg nem is kell bele. Édesanyám mindig krumplival készíti, mivel mifelénk sok krumplit termesztenek, így sok kaját megbolondítunk vele.

Adél írta...

Egy éve nem ettem,de a káposzta savanyodik már,úgyhogy nemsokára:)

Bianka írta...

IMÁDOM

Vicuska írta...

Imádom! Mivel tipikus téli étel, gyakrabban fog szerepelni az étlapunkon :) Krumpli felhasználás igénye szülte ezt a verziót, laktatóbb és több van belőle legalább!