2009. február 24., kedd

Farsangi fánk











Hozzávalók: 0,5 kg liszt, 2 tojás, kis só, 4 dl tej, 5 dkg olvasztott vaj, 1 evőkanál cukor, 2 dkg élesztő. Olaj a sütéshez, porcukor.
Elkészítése:
Az élesztőt a cukorral, 1 dl langyos tejjel megkelesztjük, a tálba szitált lisztet elkeverjük a tojással, kis sóval, a megkelt élesztővel és még annyi tejjel (kb. 3 dl), hogy a tészta ne legyen túl lágy. Hólyagosra kidolgozzuk, végül hozzádolgozzuk az olvasztott langyos vajat. A tésztát letakarva kétszeresére kelesztjük, majd lisztezett deszkán nagy fánkvágóval, vagy pohárral kivágjuk. 15 perc pihentetés után bő, forró olajban kisütjük. Porcukorral behintve tálaljuk.

3 megjegyzés:

Emmi, Marci, Kati írta...

Most vettem észre, hogy jelezted, olvasod a "főzősömet". Nagyon örülök neki! :) Ne számíts azonban semmi extrára. Nagoyn ritkán van időm valami igányeset főzni. :s

Ez a fánk nagyon jól néz ki! S nem is tűnik bonyolultnak. Holnap kipróbálom. Elvégre farsang van! :)

Méteres kalácsot mi is szoktunk sütni, ugyanilyet. :)Sőt, lasagne-t is már készítettem, azt is ilyet, mint te. :)
Ezentúl én is jövök! :) Kati

KataKonyha írta...

Szia Jutka! Szeretettel köszöntelek az olvasóim között! Jártam ám én is már nálad:)

kacsacj írta...

Nalunk ugy hivjak, hushagyo keddi pánkó:)

Sertésbélszín gombaszósszal

Hozzávalók (4 személyre): 2 kisebb sertésbélszín, só, bors, 5 dkg vaj; a gombaszószhoz: 25 dkg gomba, 2 hagyma, 5 dkg vaj, 1 dl tej...