2010. április 28., szerda

Becsinált leves

--> -->
Hozzávalók:
1 db csirke vagy csirkeaprólék, 20 dkg sárgarépa, 20 dkg fehérrépa, 20 dkg zeller,1 karalábé, 1 zöldpaprika, 1-2 paradicsom vagy 1 kanál paradicsompüré, 1 csokor petrezselyem, 1 evőkanál liszt, 2 teáskanál pirospaprika, 3 evőkanál olaj, só, bors, ételízesítő vagy 2 db húsleveskocka
A levesbetéthez:
2 db tojás

Elkészítés
:
A csirkét vagy aprólékot jó alaposan megtisztítom, kisebb darabokra vágom, és hideg vízben felteszem főni. Sózom, borsozom, hozzáadok két húsleves kockát vagy ízlés szerint ételízesítőt. Ha félig megfőtt a hús, hozzáadom a megtisztított, apró kockákra vágott zöldséget és további 10 percig főzöm.
Híg rántást készítek (az olajban megfuttatom a lisztet, majd pirospaprikával színezem és egy pohár hideg vizet öntök hozzá), belekeverem a levesbe, és átforralom. A tojásokat felverem és lassan a forró levesbe csurgatom. Az apróra vágott petrezselymet a végén teszem a kész levesbe.

4 megjegyzés:

Bianka írta...

Még nem ettem, de látványra guszta :)

családi tűzhely írta...

Jó kis leves ez, én is nagyon szeretem!

M írta...

A főzés olyan, mint a népköltészet. Az egyes ételek változatokban élnek. Hasonló, de mégis más levest szoktam csinálni ezen a néven. De ez is nagyon finomnak tűnik. :)

Juci írta...

Nagyszüleimnnél ettem először gyermekkoromban ezt a levest! Azóta is kedvelem!