2010. augusztus 18., szerda

Ecetes uborka


Az uborkákat körömkefével megsikáljuk, majd leöblítjük. A kaprot, csombort, zellerzöldet az üveg aljára tesszük, majd az uborkákat szorosan az üvegbe állogatjuk. A tormát és a fokhagymákat az uborkák közé dugdossuk. Végül beleszórjuk a mustármagot, a borsot és a babérlevelet. Egy ilyen üvegbe kb. 2-3 dl lé kell, ezt langyosan rámerjük és a fedőt szorosan rátekerjük.

Ecetet forralunk (9%) két és félszer annyi vízzel, mint az ecet, sót(én mindig megmérem a cukros ecetes levet, ahány liter lé van annyi kanál sót teszek bele), borsot, babérlevelet és bőven cukrot teszünk bele, általában 1 dl ecethez 10 dkg cukrot szoktam tenni.

 Az ecetbe beledobunk annyi uborkát, amennyi a tetején kényelmesen elfér, hagyjuk egyet-kettőt fordulni benne, máris kiszedjük lyukas kanállal és az üvegekbe rakjuk.
Az uborkának nem kell felforrnia, csak éppen kissé megabálódni az ecetben.
Amikor az összes uborka kifőtt, az ecetet ismét felorraljuk és ráöntjük. Lekötjük és száraz gőzben hagyjuk kihűlni.

6 megjegyzés:

Unknown írta...

I like!

Bianka írta...

Lekvárt már főztem, kovászos uborkát is tettem, már csak ez maradt ki :))

Alíz, Erdélyből írta...

MIndárt beleharapok, olyan guszta!

Névtelen írta...

Az ecet hány százalékos? Éva

Jutka írta...

Éva, nem is tevődött fel h be kell írjam a 9 %-ot :)
Mindig ezt az ecetet vásárolom, nagyon finom ez a recept!!!

Névtelen írta...

Csak az volt a gondom, hogy nálunk Magyarországon 10 vagy 20 százalékos ecet van. Alíznál is olvastam már,. hogy 9 fokos. Na ezt végképp nem tudtam hová tenni.