2011. szeptember 21., szerda

Rántott csirkemáj


Hozzávalók:
 
1/2 kg csirkemáj, liszt, tojás, zsemlemorzsa, bors, só, olaj a sütéshez.

Elkészítése:
 
A csirkemájakat hártyáitól és az epemaradványoktól megtisztítjuk, megmossuk, papírtörlővel a vizet leitatjuk, kissé beborsozzuk. A szokásos módon először lisztbe, majd felvert tojásba, végül a zsemlemorzsába forgatjuk, és közepesen forró olajban kisütjük. Csak amikor készen van, akkor sózzuk.
A májat elkészítés közben ne, csak készen, a tányéron sózzuk! A bundázott ételeket bő, forró zsiradékban süssük. Ha zsír nem elég forró, a panírozás ugyancsak elázik.
Óvatosan bánjunk a májjal mert nagyon fröcsög az olajban és megégethetjük magunkat :)

3 megjegyzés:

Blogkonyha írta...

Imádom a rántott májat, nem rég én is sütöttem, de utána egy órát takarítottam...Neked nem köpködte az olajat?

Bianka írta...

Nagyon szeretem, jobban mint a rántott húst

Kata írta...

Jutka, próbáld ki, ha gondolod: http://katakonyha.blogspot.com/2008/10/rntott-mj-kicsit-mskppen.html

nekem már nem fröcsköl:)