2010. április 12., hétfő

Máktorta




Mákos piskóta:
25 dkg. darált mák, 5 tojás, 1 citrom héja,1 kanál liszt, 20 dkg. cukor, 1 sütőpor.
A tojássárgát kikavarom a cukorral, hozzáadom a citromhéjat, a lisztet, a sütőport amit egy kevés citromlével felfuttatok, majd óvatosan hozzákeverem a kemény habbá vert tojásfehérjét és a mákot. Kivajazott tortaformába közepes lángon megsütöm. Hagyom kihűlni.
Krém:
1 vajat vagy 20 dkg Ráma margarint habosra kavarok 20 dkg. porcukorral.
2 dl tejben 3 kanál lisztet péppé főzöm, miután kihűlt hozzákavarom a vajas krémet.
A mákos piskótát félbe vágom és megtöltöm a krémmel, majd tejszínhabbal vonom be amire olvasztott cukrot csurgatok.

7 megjegyzés:

Gizi írta...

Nagyon finom lehetett a tortád, főleg ezzel a főzött krémmel. A nagymamám mindig liszt és tej keverékét főzte meg és tette a krémbe. Úgy szerettem, de én hajlamos vagyok az egyszerűbb pudingos megoldást választani. Köszönöm hogy eszembe juttattad.:)

Ottis írta...

Én is mákos tortát készülök sütni, igaz kicsit másképp!
Biztos finom volt, imádom a mákot!

Bianka írta...

ÁÁÁ isteni lehet, én is főzöm a krémet, mert a férjem nem szereti a pudingot. Mennyei lehet, nagyon guszta

Kata írta...

Full mákos tészta, ezt szeretem:)

Jutka írta...

Igen nagyon ízlik, jobb szeretem a főzött krémet mint a pudingot :)

reku írta...

Nálam is vár egy hólabda.

mellissina2 írta...

Szia Jutka!
Köszi!!! a habost!!!!