2020. szeptember 16., szerda

Zakuszka

 


Hozzávalók:

3 kg padlizsán, 3 kg paprika, 3 kg paradicsompaprika, 1 kg hagyma, 50 dkg sárgarépa, 1 liter paradicsomlé, 50 dkg fejtett bab, 1,3 liter olaj, só, szemes- vagy darált bors (kb. 1 evőkanál), 4-5 babérlevél, zeller zöld, 1-2 evőkanál cukor(elhagyható), kevés konzerváló por (1 tasak) vagy szalicil, 5-6 őzláb. 

Elkészítése: 

A fejtett babot megfőzzük. A húsos paprikákat megsütjük, egy tálba rakva kissé besózzuk és lefödjük, hadd puhuljon a paprika, így nagyon könnyen lehúzhatjuk a héját.  A padlizsánt is megsütjük, héját lehúzzuk és fakéssel megaprítjuk vagy ledaráljuk. A paradicsompaprikát megmossuk, húsát leszedjük a csumájáról, az ereket kivágjuk, majd ledaráljuk a lesütött, meghámozott paprikával együtt. A hagymát és sárgarépát is ledaráljuk, majd 5 dl olajban a hagymát kissé megpároljuk, belekeverjük a  darált paradicsompaprikát, a sárgarépát, kb. fél óra főzés után a darált sült paprikát, a paradicsomlét és a padlizsánt is, fűszerezzük, kb 2 órát főzzük. Az őzlábat ledaráljuk, kb. egy dl olajban megpároljuk, majd összefőzzük a már majdnem kész zakuszkával. A maradék olajat is ráöntjük, amikor már kezd krémessé válni akkor belekavarjuk az előfőzött fejtett babot, összefőzzük. Belekavarjuk a konzerváló port vagy szalicilt és forrón üvegekbe rakjuk, lekötjük és száraz dunsztba tesszük.  

Tipp: Én konzerváló port használtam, a már megfőtt zakuszkábol, egy kisebb tálba kivettem, abban elkavartam a konzervport és belevegyítettem az egész zakuszkába, jól elkavartam, ekkor már nem kell főzni.

Az utóbbi időben a paradicsompaprikát pár percre forrásban lévő vízben kissé meglobbasztottam, így nem lesz annyira sok leve, hamarabb megfő!


1 megjegyzés:

Teréz írta...

Jó napot!A zöldségek tisztán vannak e mèrve?