2013. március 5., kedd

Szarvaspecsenye gombával és sajtos-tejfölös krumplival

Ez a recept abból a szarvashúsból készült, amit még az Ivói találkozóról hoztam. Még másnap megsütöttem a húst, sajtos-tejfölös krumplit készítettem mellé, a beblogolása mégis elmaradt, de ami késik nem múlik, hát íme :) 

Hozzávalók:
50-60 dkg szarvashús, 30 dkg gomba, 1 hagyma, olaj, citrom, só, bors, szárított zsálya
Elkészítése:
A hagymát apróra vágjuk, a húst megtisztítjuk, jól megmossuk, felszeleteljük, sózzuk, borsozzuk, majd a hagymával, a morzsolt zsályával, a citromlével, az olajjal páclébe tesszük. Egy éjszakára hideg helye tesszük. Másnap a húst kiszedjük a pácléből és kevés olajon megpároljuk, majd zsírjára sütjük. Amikor a hús megpuhult hozzáadjuk a szeletekre vágott gombát, sózzuk, borsozzuk és puhára pároljuk. Sajtos-tejfölös krumplival tálaljuk.
a körethez:
1 kg krumpli, 1,5 dl tejföl, 10 dkg sajt, 1 csokor petrezselyemzöld, só, bors, olaj.
A burgonyát sós vízben megfőzzük, hagyjuk kihűlni. Amikor kihűlt, meghámozzuk, kissé besózzuk és egy olajjal kikent tűzálló tálba rakjuk, előmelegített sütőben megpirítjuk. Amikor szépen megpirult, megszórjuk őrölt borssal, megszórjuk reszelt sajttal, meglocsoljuk tejföllel. Sültekhez, húsételekhez forrón tálaljuk.

2 megjegyzés:

Blogkonyha írta...

Csak irigykedem a vadhúsodra... Nagyon guszta! Kár, hogy nem nagyon jutok ilyen husihoz.

Katalin írta...

Nagyon finom lehetett a hús is és a krumplis köret is. Én is csak irigykedni tudok, mivel szarvashúst még nem is ettem :)